Utazás

Szállodamustra: Hotel Palace****

Egyik kedves és elégedett ügyfél teszi közzé sommásan a hévízi Hotel Palace-ban töltött idők élményéről szóló véleményjelzőt, mely szerint „minden tökéletes ”volt az itt töltött frissülésre, feltöltődésre szánt idő alatt. Amely álláspont mellé hosszú listát bontva sorakoznak fel a „szuper”, „nagyszerű” osztályzatok, visszajelzések és rokonaik.

Természetesen a hotelek kapcsán is képbe lép az örökzöld mérce, mely szerint: „kinek a pap, kinek a papné” nyeri el a tetszését, illetve elégíti ki igényeinek széles skáláját, azonban felmerülhet a kérdés, hogy tulajdonképpen mi is az, amit mi „tökéletesnek” nevezünk, s mindez hogyan nyilvánul meg, ha a vendéglátás minősítésére kívánjuk alkalmazni e hőn vágyott kvalifikációt?

„Tökéletes” szavunkkal általában eternális és fenséges csomagolásúvá glóriázzuk az általunk megnevezett tárgyat, embert, vagy esetünkben: a szolgáltatást. Amit azonban a szó rejt, nem más, mint: elhatározni magunkat arra, hogy valamilyen kitűzött célt, erőnkhöz, tudásunkhoz, adottságainkhoz mérten véghezviszünk, megvalósítunk, azaz „eltökéljük” magunkat, hogyha a fene fenét eszik is, vagy, ha boszorkányok és vénasszonyok potyognak is az égből, mi akkor is megvalósítjuk tervbe- és fejbe vett dolgainkat.

Hogy mitől válik tökéletessé egy szálloda?

Egy kereskedelmi szálláshely rangjelzését, hierarchiáját csillagokkal mérik (no, nem csupán azért, mert jónéhány szálloda a csillagos egekig is felviszi szolgáltatásainak árát, nem…). Ahhoz, hogy minél több csillagot tudhasson magáénak egy-egy szálloda, egy sor követelménynek eleget kell tennie, amelyek felsorolásával most elkerülendő a szemfárasztás-szemredőpunyulás rémisztő jelenségének beálltát, csupán néhányat sorolunk fel. A Hotel Palace**** Hévíz esetében, mely egy négycsillagos jelzéssel rendelkező szálloda, mintegy posztulátum-, vagyis elvárásszerűen rendelkeznie szükséges: legalább egy különteremmel-; több tágas, elegáns, korszerű kitéteknek megfelelő egy- és kétágyas szobával-; minőségi étel- és italkínálattal; szolgálatkész, profi felszolgálással és még egy sor más felszereléssel, szolgáltatással egyaránt a birtokában kell tudnia.

Amennyiben kedvet kapott egy kis direkt, élő sétát megelőlegező virtuális szálloda-mustrához, azt megteheti, hiszen csak a Palace Hotel wellness részlegéről több mint 30 képpel szemezgethet, nem beszélve arról, hogy beindíthatja ízlelőbimbói szambáját egyaránt az ínycsiklandozó ételfotók szemrevételezése révén.

Befejezésképpen, és mintegy kedvcsináló gyanánt, elősorolunk néhány vendégbenyomást szemléltető szállodaértékelést, melyek szerint a hévízi Palace Hotel  (egyebek mellett) a következőkkel áll vendégei rendelkezésére: „bőséges, változatos étel”, „tökéletes ellátás”, „tiszta, rendezett szobák”, „klimatizált szoba”, valamint volt, aki a kiváló masszázsszolgáltatást, a felkészült, barátságos és figyelmes személyzetet, a szálloda nagyszerű atmoszféráját, és a szép wellness részleget díjazta.

Most Önön a sor!